niedziela, 15 listopada 2015

1090. Stemplowane maślane ciasteczka

 Doszły mnie słuchy, że powinnam i u siebie zamieścić przepis więc chętnie to czynię.



Dla chcących wykonać coś specjalnego w ramach świątecznych podarków polecam wykonanie stemplowanych maślanych ciasteczek


Przygotowywujemy maślane ciasto, ja wykonuje je według tego przepisu i obowiązkowo musimy posiadać stempel

- 400 g mąki
- 100 g cukru pudru
- 200 g zimnego masła
- 1 jajko
- szczypta soli

Wszystkie składniki szybko zagniatamy. Ciasto  rozwałkowywujemy między dwoma arkuszami papieru do pieczenia  na grubość około 5 mm.Pozostawiamy na papierze.

Czyste stemple z Papelii (  Ręcznie zrobione, Dla Ciebie) naklejamy na bloczek, ja nakleiłam na wieczko zestawu stempli. Dzięki temu łatwiej mi się operowało nim na cieście.



Ciasto posypujemy dokładnie mąką, ale niezbyt obficie. Ma to na celu zapobiegnięcie przylgnięcia do wzoru i dobrego odciśnięcia.


Odciskamy na cieście nasze napisy mocniej dociskając. Następnie nożem wycinamy kwadraty.

Ciasto umieszczamy w zamrażarce na 15 min. Dzięki temu wzór się usztywni i będzie widoczny po upieczeniu. Z reszty ciasta formujemy kule, zagniatamy i powtarzamy czynności.

Bezpośrednio wyjęte z zamrażalnika pieczemy 10-15 min, aż będą rumiane na brzegach w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C.


 Oczywiście pakujemy w ozdobne woreczki i mamy prezenty gotowe.


Co Wy na to?



7 komentarzy:

  1. Przepisik zaraz zapisuję. Oryginalny pomysł jak zwykle u Ciebie " Mistrzyni ". Buziaczki i miłego wymyślania na cały tydzień

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach głowa pełna pomysłów, tylko czasu brak i dziecko znowu chore... Dziękuję Eluś

      Usuń
  2. Smakowity prezencik! Słodko i prosto z serca!

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz dodaje skrzydeł, cieszę się z Waszych odwiedzin. Zaglądajcie częściej ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
... jestem okamgnieniem radosnym wspomnieniem

jestem tu na chwilę Twoim ciepłem się posilę

zatrzepotam skrzydłami

i odlecę razem z aniołami ...